* Lavazza nie jest powiązana, wspierana ani sponsorowana przez Nespresso
Kariera Davida LaChapelle’a rozpoczęła się w latach 80. w galeriach Nowego Jorku. Jego prace zauważył Andy Warhol, który zaproponował mu pierwszą pracę jako profesjonalny fotograf w magazynie Interview. Tam właśnie LaChapelle rozpoczął fotografowanie najbardziej rozpoznawalnych twarzy w owym okresie. Niedługo potem robił zdjęcia do najlepszych pism na świecie i tworzył niezapomniane kampanie reklamowe dla całego pokolenia. LaChapelle rozszerzył krąg swoich zainteresowań i pracował jako reżyser teledysków, przedstawień teatralnych oraz dokumentów. Na przestrzeni ostatnich kilku lat jego prace były pokazywane w najbardziej prestiżowych galeriach i muzeach na świecie.
Zdolność LaChapelle’a do tworzenia niezwykle realistycznych scen przy użyciu głębokich i nasyconych kolorów powoduje, że jego prace są rozpoznawalne w mgnieniu oka i często przywoływane. Mówiąc wprost, obecnie jest jedynym artystą fotografikiem, którego prace wykraczają poza kontekst wydawniczy, dla którego powstały i który został otoczony czcią przez wymagające środowisko współczesnej inteligencji artystycznej.
W 2002 roku po raz pierwszy w historii światło dzienne ujrzał kolorowy kalendarz Lavazza. Pod tą radykalną zmianą podpisał się fotograf znany na całym świecie również jako „mistrz współczesnej fotografii pop art”: David LaChapelle. Jego pełen energii, oryginalności i entuzjazmu styl powoduje, że jego prace są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Jego styl jest surrealistyczny i jednocześnie prześmiewczy, a jasne, intensywne i żywe kolory fotografii powodują, że jego prace często określa się mianem barokowych, często przesadnych, co sprawia, że wiele osób nazywa go Fellinim świata fotografii.