* Lavazza nie jest powiązana, wspierana ani sponsorowana przez Nespresso
Urodził się w Edynburgu w Szkocji. Studiował projektowanie graficzne w Duncan of Jordanstone College of Art and Design w Dundee, a następnie podjął studia w dziedzinie filmu i telewizji w London Royal College of Art. W 1970 roku razem z żoną Elizabeth przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Jego wyjątkowy styl został dostrzeżony przez amerykańskie i europejskie magazyny modowe. W 1975 roku Albert Watson otrzymał nagrodę Grammy, a w 1976 roku swoje pierwsze zlecenie dla Vogue. Opublikował kilka książek i zorganizował wiele indywidualnych wystaw w rozmaitych muzeach i galeriach. Watson stworzył również liczne zakończone sukcesem kampanie reklamowe i wyreżyserował wiele reklam telewizyjnych.
„Photo District News” uznał go za jednego z 20 najbardziej wpływowych fotografów wszech czasów. Jest laureatem Lucie Award, trzech nagród ANDY, Centenary Medal, wyróżnienia za całokształt osiągnięć nadanego przez Royal Photographic Society, a także zdobywcą nagrody Grammy (za okładkę albumu Mason Profitt).
W 1997 roku przygotowanie kalendarza powierzono Albertowi Watsonowi, który postanowił przedstawić "dwie dusze kawy" poprzez fotografie. Kawa łączy w sobie słodycz, ciepło, dobre samopoczucie i spokój ducha z siłą, wigorem i ożywieniem. Fotograf uchwycił duszę kawy, przedstawiając ją poprzez dwoistość kobiecej natury: czasem anioła, a kiedy indziej diablicy. Jego ogromny dorobek fotograficzny zrealizowany został w różnych stylach i technikach, w tym portrety, reportaże modowe, krajobrazy oraz zdjęcia ukazujące codzienne życie. Zrealizował też setki reklam telewizyjnych i teledysków.